News

The Archive of a Number of Critical TV Shows Deleted From OnE YouTube Channel

The Archive of a Number of Critical TV Shows Deleted From OnE YouTube Channel

Photo Credit: Reuters

The archive of at least four programs of Egypt’s privately-owned channel ONTV, currently known as OnE, have been removed from OnE YouTube channel.

Among the programs are the two prominent and critical shows “Akher Kalam” (Last to be said) presented by Yosri Fouda and “Al-Soura el-Kamla” (The Full Picture) presented by Lilliane Daoud. Both television hosts are known for being critical of the government.

No official statements have been released by the channel until now to clarify further information about the removal of the archive.

Having been removed on Friday night, the deleted archive contained a sizable amount of data on the 25 January 2011 revolution and the events that followed. Following the revolution, ONTV had a set of TV presenters who were considered diverse including Reem Maged, Yosri Fouda and Ibrahim Eissa.

Fouda currently has his own TV show on the German Deutsche Welle and Daoud has her TV show on the London-based TV channel of Al-Araby.

In 2016, OnE was acquired by business tycoon Ahmed Abou Hashima, after it had been owned by Egyptian businessman Naguib Sawiris since its launch in 2007.

Abou Hashima introduced significant new editorial policies to the TV channel, triggering all the critical voices to leave after a short period of time following the acquisition. Moreover, Daoud was forcibly deported from Egypt a few weeks following the acquisition, and only half an hour after her contract with OnE had expired.

In December, Eagle Capital For Financial Investment acquired the shares of Egyptian businessman Ahmed Abu Hashima in Egyptian Media group that owned OnE. Later on, an investigative report by the privately-owned Mada Masr revealed that Eagle Capital firm is owned by the Egyptian intelligence apparatus.

The crackdown on freedom of speech has reached a number of social media platforms, news websites, Twitter accounts of activists and journalists and VPN sites among others.

Since 2017, the Egyptian authorities have blocked over 500 websites, including news websites such as Mada Masr, Daily News Egypt and Human Rights Watch citing promoting terrorism.

Additionally, the Twitter account of political activist Wael Abbas and Reuters’ journalist Amina Ismail have been suspended.

Earlier this month, Minister of Communications and Information Technology Yasser el-Kady announced that Egypt will soon have its own Facebook-like platform to protect the data and information online. “We should be able to protect data and our citizens to help achieve stability in the country,” el-kady said during a workshop held at the Ministry of Justice,” said el-Kady.

China to Fund New Egypt Capital's Tower District
Cafes in Egypt to Obtain a License for Serving Shisha

Subscribe to our newsletter


News

More in News

Egypt Praises ‘Brave’ Saudi Investigation into Killing of Khashoggi in Saudi Consulate

Mirna AbdulaalOctober 20, 2018

Egypt Man Presses Charges Against Wife for FGM of their Two Daughters

Egyptian StreetsOctober 20, 2018

Algeria Bans the Niqab in the Workplace

Mirna AbdulaalOctober 19, 2018

Khashoggi ‘Died After Fight’ Says Saudi Arabia

Egyptian StreetsOctober 19, 2018

Putin: Russia to Resume Flights to Hurghada and Sharm El Sheikh in the Nearest Time

Mirna AbdulaalOctober 19, 2018

Egypt Qualifies for the 2019 African Cup of Nations

Mirna AbdulaalOctober 17, 2018

Egyptian Army: 450 Terrorists Killed in Sinai Offensive

Mirna AbdulaalOctober 16, 2018

Australia Slammed for Considering Moving Embassy to Jerusalem

Egyptian StreetsOctober 16, 2018
Egyptian Streets is an independent, young, and grass roots news media organization aimed at providing readers with an alternate depiction of events that occur on Egyptian and Middle Eastern streets, and to establish an engaging social platform for readers to discover and discuss the various issues that impact the region.

© 2017 Egyptian Streets. All Rights Reserved.